maanantai 15. huhtikuuta 2013

Me täällä, Neiti S.




”Kauheasti vaivaa! Et jaksa kuitenkaan paria viikkoa pitempään! Hirveästi joutuu pesemään pyykkiä.”



Minä en ole kokenut kestovaippailua ollenkaan hankalaksi. Mitään muuta vaihtoehtoa en ole edes ajatellut. Hyvällä ja tarpeeksi isolla ja monipuolisella vaippavarastolla tämä homma toimii kuin itsestään. Toki vaatii alkupanostuksen materiaalitiedoista ja eri vaippatyypeistä. Halvallakin kestovaippailusta saattaisi selvitä, mutta helposti ainakin allekirjoittaneella menee hifistelyksi. Kaikkia merkkejä pitää kokeilla, kaikkia kuoseja pitää olla ja täydellisen vaipan metsästys on koko ajan ajankohtaista. Siitäkin huolimatta, että suurin osa vaipoista istuu oikein hyvin eikä falskaa.

Neiti S:n vaippamäärä lienee jossain 50 vaipan tietämillä. En ole uskaltanut edes laskea. Suurin osa vaipoista on käytettynä ostettu. Ainoastaan yövaipat meillä on uudet. Taskuvaipat ovat meidän lemppareita, mutta käytetään myös sisävaippoja villahousujen kanssa. Ompelijahan minä olen, mutta silti vaipat olen antanut muiden ommella. 



Kestopeppumme on tällä hetkellä 8kk ja häntä on kestotettu koko ajan. Yövaippailun aloitimme 7kk iässä tällä kuvassakin näkyvällä lempiyövaipalla, Kvk Nighty Aio. Sen sisällä kvk:n pitkä bambuimu ja lisänä hamppuimu.

Ai, että pyykkimäärä on kamala? No en sanoisi, että yksi lisäkoneellinen pyykkiä kolmen päivän välein kaataisi minun innostusta. Ennen äitiyslomaa pesin kahdeksan tuntia päivässä muiden pyykkejä. Tämähän on vähänkuin lomaa pyykinpesemisestä  ;)

Vuokko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti